Spilleregler til GhostSweeper

Introduktion

  • GhostSweeper er en GameDuell-udviklet variant af det kendte Windows-spil Minestryger.
  • Det specielle hos GameDuell: Her gælder det om at finde de omvandrende spøgelser.

Spilområdet

Ghost Sweeper
 

Målet med spillet

  • Spær spøgelserne inde ved at afdække de omkringliggende felter.
  • Pas på at du ikke rammer et spøgelse.
  • Du har 3 minutter til at gennemføre alle tre levels.

Omring et spøgelse

  • For at komme på sporet af spøgelserne, klikker man på et felt i spilområdet.
  • Hvis du støder på et spøgelse med det samme, anvendes der automatisk en joker.
  • Hvis du rammer et frit felt, viser feltet hvor mange spøgelser, der støder op med dette felt. Dette gælder også de felter, som blot berører det felt man klikkede p&aring med et enkelt hjørne.

Logik fører til målet

  • Kun ved hjælp af dygtighed og logisk kombinering, kan du finde ud af, hvor spøgelserne befinder sig.

Ghost Sweeper
De farverige tal giver dig oplysninger om hvor mange spøgelser, der gemmer sig i de omkringliggende felter.

Ghost Sweeper
Tallet "2" viser, at der befinder sig 2 spøgelser i de omkringliggende 8 felter.

Ghost Sweeper
Tallet "1" grænser i det viste tilfælde allerede op mod et spøgelse øverst til venstre. Du kan derfor vende de tre felter nedenunder uden fare.

Ghost Sweeper
Tallet "2" afslører, at der stadig gemmer sig 2 spøgelser i nærheden. I dette tilfælde ville det derfor være yderst risikabelt at klikke på de tilgrænsende felter.

Ghost Sweeper
Spøgelsestæller:
I højre side kan du se det samlede antal spøgelser, som stadig gemmer sig i spilområdet.

Ghost Sweeper
Frie felter:
Hvis du rammer et felt, hvor der hverken gemmer sig et spøgelse eller et tal, vil hele dette område blive afdækket.

Ghost Sweeper
Omringet spøgelse:
Du kan fange spøgelserne ved at afdække alle de 8 omkringliggende felter.

Ghost Sweeper
Men pas på: Du skal være forsigtig! Hvis du klikker på et spøgelse, flyver det væk med en skrallende latter og du har tabt spillet.

Ghost Sweeper
Sådan markerer du felter:
Peg med musen på det felt du ønsker at markere. Tryk derefter på mellemrumstasten på dit tastatur. På samme måde kan du også fjerne markeringer.

Levels og point

  • Du har 3 minutter i alt, til at løse alle tre levels.
  • Jo længere du kommer, des flere spøgelser gemmer der sig under flere og flere af felterne.

    Level
    Spilområde
    Spøgelser
    Joker
    1
    8x8
    10
    2
    2
    12x12
    25
    4
    3
    16x16
    60
    6

  • Du modtager straks point for hvert tal-felt du afslører. Pointene beregnes på følgende måde: Point = Talværdi x 10. Eksempel: Hvis du afslører et felt med tallet 3, modtager du 3 x 10 = 30 point.
  • Du modtager 200 point for hvert spøgelse du afslører.
  • Når du gennemfører et level, modtager du 250 joker-bonuspoint for hver joker du ikke har anvendt.
  • Hvis du har gennemført alle tre levels, modtager du 10 bonuspoint for hvert resterende sekund.

Sådan bruger du en joker

  • Hvis du ønsker at anvende en joker, fordi du ikke er sikker på, om der gemmer sig et spøgelse under et felt, skal du klikke på græskarret i højre side af skærmen.
  • Når du herefter flytter musen til spilområdet, markeres det område som du kan afsløre med jokeren uden fare.
  • Hvis der befinder sig et spøgelse i dette område, kan du spille videre. Du modtager dog ikke point for spøgelser du afslører ved hjælp af jokeren.
  • Når du gennemfører et level, modtager du 250 bonuspoint for hver joker du ikke har anvendt.
  • I højre side af skærmen kan du se, hvor mange jokere du stadig har til rådighed i det aktuelle level.

Strategier og tips

  • Især i starten, hvor man endnu ikke ved hvor spøgelserne gemmer sig, hjælper det at anvende en joker.
For at blive en succesfuld spøgelsesjæger, får du brug for logik, øvelse og den rigtige fornemmelse for spøgelser. GameDuell ønsker dig god fornøjelse med spøgelsesjagten.